The school effectiveness perspective for assessing the quality of education
DOI:
https://doi.org/10.33064/2crscsh251Keywords:
educational assessment, school effectiveness, quality of educationAbstract
For many years, educational research reinforced the assumption that student's chances of academic achievement were strongly determined by conditions outside the educational system. This conclusion left little to do to the school, because it seriously limited its potentialities to positively influence the academic success of its students. As far as we are concerned, the emphasis on the measurement and evaluation of the levels of learning achieved by the students, on the efficiency of the educational system and its unique educational institutions, schools, has led us to recognize an important terrain of research: that of school effectiveness. Based on this notion, the text presents a model of factors that tries to reflect the main lines of investigation and findings pertinent to the concept of school effectiveness, giving account of the variables of the effectiveness of the teaching, that is to say those that have expression at the level of the classroom.Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional
El lector es libre de compartir o adaptar el material en cualquier medio o formato bajo las condiciones siguientes: (a) debe reconocer adecuadamente la autoría, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se han realizado cambios; (b) no puede utilizar el material para una finalidad comercial y (c) si remezcla, transforma o crea a partir del material, deberá difundir sus contribuciones bajo la misma licencia que el original.
Resumen de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.es_ES
Texto completo de la licencia
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/legalcode
Cada autor es responsable del contenido de su artículo. En el caso de un texto colectivo, el primer autor asume la responsabilidad intelectual de los resultados del proceso editorial; los autores son responsables de obtener la licencia de autor para reproducir materiales gráficos o fotográficos que pertenecen a terceros.
Los autores asumen plena responsabilidad en el caso de falsificación de datos o falta de autenticidad en la investigación. Se comprometen, también, a no reutilizar trabajos ya publicados, total o parcialmente, para presentarlos en otra publicación.
Estas condiciones aplican tanto a la versión impresa como a la versión electrónica de la revista.