The DOCERE Journal, a Strategy to Promote Cutting-Edge Teaching Practices

Authors

DOI:

https://doi.org/10.33064/2021docere253459

Keywords:

DOCERE, journal, periodic publication for academic dissemination, cutting-edge teaching, higher education, upper secondary education, magazine sections, areas of teacher training

Abstract

The DOCERE journal is a semiannual publication dedicated to the dissemination of academic work on teaching in higher and upper secondary education. It was established in 2009 as part of the strategies for the professional development of professors at the Universidad Autónoma de Aguascalientes. With this issue, the collection now totals 25 editions. In this context, the contents of the previous 24 editions are analyzed based on their thematic axis and sections to recognize their contribution to cutting-edge teaching practices. The importance of this type of review is highlighted as it promotes the improvement of that composite its quality.

 

Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biography

Departamento de Formación y Actualización Académica, Universidad Autónoma de Aguascalientes

El DEFAA fue creado en el año 2011 en el marco del proceso de reestructura organizativa de la Dirección General de Docencia de Pregrado de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, con un legado de más de 30 años de experiencia en la formación docente de su antecesora la Coordinación de la Unidad de Formación Académica de Profesores. El Programa Institucional de Formación y Actualización Docente, aprobado en el año 2013, es la estrategia central del departamento para ofrecer sus servicios: cursos generales y especiales, asesoría pedagógica, así como la investigación y edición de contenidos sobre el acontecer educativo para su divulgación a través de diversos medios.

Published

2021-12-01

How to Cite

Departamento de Formación y Actualización Académica. (2021). The DOCERE Journal, a Strategy to Promote Cutting-Edge Teaching Practices. DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (25), 36–41. https://doi.org/10.33064/2021docere253459

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5