Opportunities of the Pandemic in University Music Education: Motivation for Sustainable Academic Actions
DOI:
https://doi.org/10.33064/2021docere253457Keywords:
university music education, COVID-19, social change, online education, educational sustainabilityAbstract
Academic actions carried out in the Bachelor of Music program at the Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA) were analyzed to respond to the educational demands caused by the confinement situation that began in March 2020. The motivational and volitional mechanisms that drove these actions were theoretically contrasted and interpreted for this work as opportunities presented by the COVID-19 pandemic for university education. The result can be considered an indicator towards a social change geared to a more sustainable educational practices.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.