Diagnosis of the Online Experience of Teachers and Students in the UAA
DOI:
https://doi.org/10.33064/2021docere253455Keywords:
online education, teacher performance, student satisfactionAbstract
The combination of statistical data and experiences of distance education during the pandemic allows this article to integrate the perspective of the teaching and student community of the Universidad Autónoma de Aguascalientes, (UAA), in the face of this unprecedented event in teaching and learning processes. Through a research project initiated prior to the lockdown, important data is presented to structure a diagnosis of the institutional conditions of online education, supported by surveys conducted to the university community during the first semester of this health emergency. The results present the advantages and areas of opportunity regarding teachers' digital competencies, student satisfaction with virtual classes, and the technological resources available to continue UAA's educational programs despite the circumstances of the time.
Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez
Downloads
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Esta obra está bajo una Licencia Creative Commons Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional.
El lector y/o usuario que utilice el material publicado en la revista DOCERE de la Universidad Autónoma de Aguascalientes, deberá en todos los casos: a) Reconocer la autoría del material utilizado, proporcionando un enlace a la licencia, además de indicar sí se han realizado cambios al material; b) Queda prohibido utilizar el material proveniente de la revista DOCERE, con finalidad comercial y, C) En los casos en los que se realice la remezcla, transformación o creación, a partir del material publicado de la revista DOCERE, se deberá dar reconocimiento de los derechos que correspondan a la Universidad Autónoma de Aguascalientes, en su carácter de titular de la materia protegible utilizada. En caso de infracción a lo antes dispuesto, el lector y/o usuario, se hará acreedor a las sanciones que establece la legislación de la materia.