Diagnosis of the Online Experience of Teachers and Students in the UAA

Authors

  • Norma Isabel Medina Mayagoitia Universidad Autónoma de Aguascalientes
  • Juan Jesús Tlapalamatl Esparza Universidad Autónoma de Aguascalientes

DOI:

https://doi.org/10.33064/2021docere253455

Keywords:

online education, teacher performance, student satisfaction

Abstract

The combination of statistical data and experiences of distance education during the pandemic allows this article to integrate the perspective of the teaching and student community of the Universidad Autónoma de Aguascalientes, (UAA), in the face of this unprecedented event in teaching and learning processes. Through a research project initiated prior to the lockdown, important data is presented to structure a diagnosis of the institutional conditions of online education, supported by surveys conducted to the university community during the first semester of this health emergency. The results present the advantages and areas of opportunity regarding teachers' digital competencies, student satisfaction with virtual classes, and the technological resources available to continue UAA's educational programs despite the circumstances of the time.

 

Translated by Alexia Carolina Cruz Rodríguez

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Author Biographies

Norma Isabel Medina Mayagoitia, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Licenciada en Medios Masivos de Comunicación y maestra en Educación por la Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA). Posee experiencia profesional en radio, video y televisión institucional. Se ha desempeñado como docente en formación de profesores, licenciatura y posgrado desde 2003 a la fecha. Actualmente, es profesora-investigadora del Departamento de Comunicación de la UAA, impartiendo materias teóricas y metodológicas; además, desarrolla trabajos de investigación, participaciones académicas y publicaciones en torno a medios tecnológicos para la educación, TIC, alfabetización digital, MOOCS y educación virtual de la UAA.

Juan Jesús Tlapalamatl Esparza, Universidad Autónoma de Aguascalientes

Egresado de la licenciatura en Comunicación e Información y becario del Departamento de Comunicación de la Universidad Autónoma de Aguascalientes (UAA) durante la carrera. Autor del proyecto de investigación “Satisfacción de las clases en línea de estudiantes del Centro de Ciencias Sociales y Humanidades de la UAA”, trabajo final de integración de la licenciatura en junio de 2021.

Published

2021-12-01

How to Cite

Medina Mayagoitia, N. I., & Tlapalamatl Esparza, J. J. . (2021). Diagnosis of the Online Experience of Teachers and Students in the UAA. DOCERE - Magazine of the Training and Academic Update Department of the UAA, (25), 21–25. https://doi.org/10.33064/2021docere253455